Carglass havde udleveret cirka 130 enheder til deres medarbejdere. Der var meget få retningslinjer for hvordan enhederne måtte bruges.
Det resulterede i at Carglass brugte alt for mange ressourcer på opsætning og support af enhederne.
Samtidig ønskede ledelsen at overholde de stramme krav om databeskyttelse, der var på vej med GDPR-lovgivningen.
Efter at have taget MDM i brug sparer Carglass tid op opsætning og support, de overholder GDPR og så kan de på enkel vis sende vigtige dokumenter og manualer ud til deres medarbejdere i marken.
Alle var i "GDPR panik" og vi var bekymrede for om vi levede op til lovgivningen. Samtidig så vi en masse muligheder i at MDM kunne lette vores arbejde og give os nogle mere stømlinede strukturer.
Løsningen: Sophos Mobile Device Management
Løsningen blev Sophos MDM. En særdeles stærk MDM-løsning, der kan håndtere mixede miljøer (IOS, Android og Windows).
Her et udpluk af de features, som Carglass finder værdifulde i hverdagen:
- Profiler for forskellige medarbejdergrupper:
Med denne funktion kan Carglass lave profiler for de forskellige medarbejdergrupper, som så nemt pushes ud i enheden under opsætning. - Container til beskyttelse af virksomhedsrelaterede data:
Containeren adskiller det som er privat og det som er arbejdsrelateret på enheden, og sikrer at alle dokumenter/data er skærmet af og beskyttet. - Pushe dokumenter:
Carglass kan pushe dokumenter såsom sikkerhedsmanualer, vejledninger og salgsmateriale direkte ud til medarbejdernes telefoner. - Kontrol over apps:
Carglass bestemmer hvilke apps medarbejderne kan downloade og undgår dermed at medarbejderne henter potentielt skadelige apps, der kan skade virksomheden og udfordre GDPR-lovgivningen. - Email sikkerhed:
Beskytter adgangen til email-systemet og sikrer de data der sendes og modtages. I denne funktion er der også mulighed for kryptering af emails. - Opdatering af apps og styresystemer:
Fra det cloud-baserede management interface kan Carglass opdatere brugernes apps og enheder, hvilket sparer tid og sikrer optimal IT-sikkerhed. - Asset management, logs og rapporter:
Carglass kan i det overskuelige dashboard se samtlige enheder og dermed få et komplet, gennemgående overblik over alle enheder. - IT-sikkerhed:
MDM-løsningen indeholder “endpoint protection”, så enhederne er sikrede på samme måde som en PC. Her adskiller Sophos MDM sig fra en del andre MDM-løsninger, der oftest ikke har fokus på IT-sikkerhed.
Sophos MDM er let at gå til, hvilket man ser ved at det er to teknikere, der i dag supporter MDM-løsningen. Begge er teknisk-interesserede, men ingen af dem kommer med en IT-mæssig baggrund.
Efter en halv dags træning begyndte de at klargøre telefoner.
Med Sophos MDM skal man derfor ikke forvente mange dyre konsulenttimer, når først løsningen er indkøbt.
Hvilken forskel gør MDM i hverdagen for Carglass?
Da Carglass begyndte at arbejde med løsningen stod det hurtigt klart, at den havde mange positive sideeffekter:
'GDPR er den lille gevinst. Den store gevinst er, at vi ved hvad der er på telefonerne og at vi kan gøre udvalgte apps tilgængelige for vores brugere. Og så ligger der en massiv besparelse, når der opstår problemer med folks telefoner, da vores support er blevet meget mere effektiv.
Før arbejdede vi lidt i blinde og ud fra hvad vi troede og hvad vores brugere fortalte. I dag er det langt mere baseret på fakta, hvor vi kan gå ind og se hvilken version enheden er og hvad der ligger på den.
Fordelene ved MDM er derfor mange hos Carglass. Det er tydeligt, at der er kommet ro på en del af IT, der tidligere har fået lov til at fylde for meget.
En ting er at MDM er en nødvendighed ift. GDPR, men den værdi der ligger i at vi nu har styr på vores enheder og at vi kan sikre at slutbrugerne har de nødvendige dokumenter og informationer, den er super super værdifuld for os'.
Med det kendskab jeg har til MDM i dag, så vil jeg slet ikke kunne forstå hvis et firma IKKE har MDM på deres telefoner. Det giver bare et overblik og en sikkerhed.
MDM-løsningen kan fuldstændig tilpasses firmaets politik, og hvis du ved der er styr på den del, så har du ro i maven til at kunne holde fokus andre steder, hvor den er bedre brugt.
Hvordan har samarbejdet med TELE IT været?
Og hvordan er TELE IT så som samarbejdspartner?
Generelt har vi et super super godt samarbejde med jer. Oplever vi et eller andet så hiver vi fat i jer, og vi finder lynhurtigt en løsning og får svar på vores spørgsmål. Der oplever vi et super godt samarbejde.
Vi er super glade for jeres support og i særdeleshed nu her med vores nye gutter, hvor I byder ind på at hjælpe dem godt i gang. Det er super positivt og vi er virkelig glade for det.
Jeg er rigtig tryg ved at have jer som samarbejdspartner. Jeg ved at jeg altid kan få fat på en, der har 100% styr på det.
Tak til Henrik Nørgaard for de pæne ord i denne kundefortælling. Forhåbentligt har casen givet dig et godt indblik i Carglass’ overvejelser med MDM samt en forståelse for hvilken værdi løsningen skaber for dem.
Ønsker du at høre mere om vores MDM-løsning eller har du spørgsmål, så tøv ikke med at kontakte os i nedenstående formular.